Toate acestea sunt importate, dar la fel de importante sunt și Pneurile, despre care vă voi spune câte ceva în acest post.
Pirelli este pentru cel de-al doilea an la rând unic furnizor al pneurilor în Formula 1.
Anul trecut au fost și nemulțumiri, dar și remarci pozitive. Anul acesta Pirelli a prezentat un număr de 6 modele de anvelope, iar bonus forma lor fiind puțin ”pătratică” – ei spun că această nouă formă aduce un plus aerodinamic monopostului, rămâne să vedem. Reprezentanții Pirelli spun că această nouă gamă este realizată din compoziții mai competitive pentru a oferi o aderență mult mai bună.
Gama de pneuri este următoarea:
P Zero Red – supersoft recomandate pentru circuitele stradale sau semi-permanente care sunt foarte uscate – componența este neschimbată față de anul trecut.
P Zero Yellow – soft recomandate pentru circuitele care uzează puțin pneul.
P Zero White – medium este recomandată pentru toate condițiile, în special când condițiile sunt variabile.
P Zero Silver – hard – asigură durabilitate cât mai mare și o rezistență optimă în condiții extreme (presupun că nu sunt bune când mașina se hotărăște să facă Bungie-Jumping).
Cinturato Blue – recomandată pentru ploi torențiale (semnificativ îmbunătățită de anul trecut), reduce riscul de acvaplanare. (poate respinge până la 60l apă la o viteză de 300km/h).
Cinturato Green – recomandată pentru ploaie ușoară.
Marcajul colorat de pe flancuri a devenit mult mai mare, pentru a fi vizibil pe timpul transmisiunilor TV. (cred că singura problemă va fi la diferențierea White de Silver)
Anul acesta oricum s-a optat pentru performanțe ridicate în detrimentul esteticii. Majoritatea monoposturilor au adoptat noul nas coborât, care din punct de vedere vizual a fost cea mai drastica/dramatică schimbare față de anul trecut.
PS1 – Off-topic. Încă o veste care îi va bucura pe împătimiții de Formula 1.
Filmul ”Senna” a obținut duminică (12.02) la decernarea Premiilor Bafta (echivalentul Britanic al Premiilor Oscar), premiul pentru cel mai bun documentar și cel mai bun montaj. Acest film prezintă aspecte inedite din viața și cariera triplului campion mondial Ayrton Senna.
PS2 – Off-topic. Iar de pe plaiurile mioritice … pilotul român Robert Vișoiu, de doar 16 ani, va concura în sezonul 2012 în GP3 pentru echipa Jenzer Motorsport. Acesta va concura în paralel și în competiția Formula 3 Italia alături de echipa Ghinzani.
Între timp, Mihai Marinescu speră că, după două sezoane petrecute în Formula 2, să facă pasul spre GP2 pentru a avea o şansă reală de a promova ulterior în Formula 1. Din păcate acesta nu a reușit, până în prezent, să-şi asigure finanţarea pentru GP2, iar soluţia de rezervă o reprezintă participarea în competiţia World Series by Renault.
PS3 – Off-topic. În altă ordine de idei mai am câteva curiozități pe care vreau să le împărtășesc. Știați că …
… cockpit-ul unei mașini de Formula 1, trebuie să reziste unui impact echivalent a 250 tone?
… majoritatea desenelor de pe căștile de Formula 1 sunt făcute de mână? Desenarea completă a unei căști poate dura până la sute de ore de muncă, depinzând de complexitatea design-ului.
… combinezonul pe care îl poartă pilotul este făcut să reziste timp de 11 secunde la temperaturi de 840°C (cam cât temperatura dintr-un vulcan în erupere)
… pneurile de Formula 1 sunt umplute cu Nitrogen nu cu aer și pot atinge temperaturi de până la 160°C?
… din 1999 monoposturile au fost echipate obligatoriu cu un dispozitiv asemănător black-box-urilor de la avioane care înregistrează datele din timpul cursei?
… nu s-a mai înregistrat un deces din 1994 la Imola?
… din 1996 Safety Car-ul a fost numai Mercedes-Benz, iar modelul actula este SLS AMG (6.3l, motor V8)?
… pilotul oficial al Safety Car-ului din 2000 este Bernd Maylander?
Pasionată de literatură, Formula 1 și gadgeturi. Am început să bloguiesc din curiozitate, devenind ulterior un virus ce a început să-mi placă. Sunt o fire glumeață și ironică. Îmi place să cred că sunt o bun cunoscătoare a firii umane. Mai nou am descoperit că îmi place să scriu povești.
[…] Sezon incendiar – 6 campioni mondiali cu 14 titluri. Schimbări multe de regulament, pneuri diferite, piloți noi și vechi. Pole Positionul: 1. Nico […]
[…] De ce? În ce an ați mai văzut 6 campioni mondiali cu 14 titluri. Schimbări multe de regulament, pneuri diferite, piloți noi și vechi. Cum vin treburile de fapt? Păi după o simplă adunare avem așa: […]
Jean-Luc Godard zicea "Nu contează de unde iei lucrurile ci unde le duci. Fură din orice loc unde vibrează inspirația sau care îți alimentează imaginația".
Sunt de acord cu el... dar măcar dacă te inspiri de aici ai puțin bun simț și precizează și sursa către un link al blogului.
Scrolling on the internet I found the following question: “If one day I lose my memory, what’s the first thing you’d tell me about myself?” so I asked my friends this question.
https://foreveryoung.ro/lost-memory/
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că vă oferim cea mai bună experiență pe blog-ul meu. Dacă continuați să utilizați acest site, vom presupune că sunteți mulțumit de acesta. Privacy policyOKNU
5 Comentarii
[…] Sezon incendiar – 6 campioni mondiali cu 14 titluri. Schimbări multe de regulament, pneuri diferite, piloți noi și vechi. Pole Positionul: 1. Nico […]
[…] Sezon incendiar – 6 campioni mondiali cu 14 titluri. Schimbări multe de regulament, pneuri diferite, piloți noi și vechi. Pole […]
[…] De ce? În ce an ați mai văzut 6 campioni mondiali cu 14 titluri. Schimbări multe de regulament, pneuri diferite, piloți noi și vechi. Cum vin treburile de fapt? Păi după o simplă adunare avem așa: […]
eu am 2 pirelli si 2 goodyear pe maisna :))
RECOMAND PIRELLI !
sper ca nu te apuci sa “alergi” cu masina ta in Formula 1 :))