theme-sticky-logo-alt
theme-logo-alt

McLaren 50

“On that beautiful summer day, on that race track,
I did something more than leave a name and a memory…”
McLaren 50
Acum fix 50 de ani, într-un atelier mic din New Malden, Surrey, tânărul neozeelandez Bruce McLaren a adunat un mic echipaj pentru a crea și construi prima mașină de curse ce îi poartă numele. Astfel a luat viață Bruce McLaren Motor Racing Limited, cunoscută ulterior sub denumirea de McLaren.
McLaren
În 1966 echipa sa a participat la primul mare Grand Prix, și nu oricare, ci unul de istorie – Monaco Grand Prix. Doi ani mai târziu, pe alt circuit de istorie, Spa-Francochamp, echipa lui Bruce a obținut prima victorie.
Singura echipă cu o istorie mai veche în analele Formulei 1 este Ferrari – aceasta a participat încă de la inaugurarea acestui sport cu motor, 1950. În acel an au existat 7 curse și 14 echipe.
Pe 2 Iunie 1970, Bruce McLaren a suferit un accident pe circuitul Goodwood din Marea Britanie – testa nou M8D pentru Can-Am când partea din spate a mașinii a intrat în derivă. Pierderea apăsării aerodinamice a destabilizat mașina care s-a răsucit, a părăsit circuitul s-a izbit de un refugiu folosit drept haltă.
Echipa lui Bruce, a strâns de atunci 740 curse terminate dintre care 182 de victorii, 155 pole positions, a fost de 8 ori campioana la constructori (1974, 1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998), și de 12 ori la piloți.
Piloții care au luat titlul de campion din spatele volanului unul McLaren au fost: Emerson Fittipaldi (1974), James Hunt (1976), Niki Lauda (1984), Alain Prost (1985, 1986, 1989), Ayrton Senna (1988, 1990, 1991), Mika Häkkinen (1998, 1999), Lewis Hamilton (2008).
McLaren50-Infographic
În 1981 McLaren a fuzionat cu proiectul lui Ron Dennis ”Four Racing”, acesta din urmă luând frâiele echipe, la scurt timp după organizând o preluare a tuturor acțiunilor pentru a prelua controlul deplin al echipei. Acest lucru a dus la epoca de aur a echipei.
Niki Lauda, Alain Prost și Ayrton Senna au dominat campionatul complet, aducând 6 titluri de constructori la McLaren și 7 la piloti. Combinația dintre Prost și Senna a fost deosebit de dominantă, împreună au câștigat toate cursele, excepție făcând doar o cursă în sezonul 1988 (Italian Grand Prix – Monza – ce a fost câștigată de Gerhard Berger la volanului unui Ferrari). Cei ce a adus faima echipe au și destrămat-o – rivalitatea dintre cei doi a distrus echipa, Prost plecând la Ferrari, iar Senna la Williams. Echipa nu a avut timp de 3 sezoane nici o victorie.
În 2007 McLaren a fost exclusă din campionatul constructorilor, datorită unei controverse de spionaj ce implica pe ei și Ferrari.
Pentru a marca 50 de ani de existenţă, echipa britanică organizează luni o sărbătoare specială la sediul de la Woking cu toţi cei 2000 de angajați pe care îi are în prezent. Pe lângă sărbătoarea de la fabrică, McLaren va organiza un eveniment special şi cu ocazia Marelui Premiu al Italiei de la sfârşitul acestei săptămâni.
În plus, echipa va avea un rol important în lansarea de la Londra a filmului Rush, care prezintă povestea duelului dintre James Hunt şi Niki Lauda pentru titlul mondial, cucerit în cele din urmă de pilotul celor de la McLaren.
Aceștia lansează pe piață și o ediție limitată a supercarului MP4-12C (numai 100 de exemplare – dintre care 50 reprezinta modele Coupe (229.000€), iar restul de 50 modele Spider (251.770€)). Culoarea celor 100 modele va fi culoarea primei mașini realizată de Bruce McLaren, purtând numele de McLaren Orange, iar pe elementele din fibră de carbon integrate în prizele de aer laterale, sunt inscripţionate logo-urile “McLaren 50”
McLaren50
Ron Dennis a declarat “McLaren a început ca un vis al unui singur om, și de atunci a crescut pentru a cuprinde speranțele și visele a peste 2000 de bărbați și femei, care lucrează neobosit, cum a lucrat Bruce McLaren odată, pentru a se asigura că tot ceea ce facem reflectă bine în comparație cu tot ce am obținut vreodată.

Later Update! McLaren Tooned 50.
A Night To Remember

The Bruce McLaren Story

The Emerson Fittipaldi Story – The man, the mouse… or the wolf?

The James Hunt Story – The Playboy or The Secret Agent

The Alain Prost Story – The Professor

The Ayrton Senna Story – The Poet

The Mika Häkkinen Story – The Flying Finn

The Grand Finale

Categorie:Hall of Fame, Istorie
POSTAREA ANTERIORA
SuperBlog 2013
URMĂTOAREA POSTARE
Piese auto
DESPRE
Ramona

Pasionată de literatură, Formula 1 și gadgeturi. Am început să bloguiesc din curiozitate, devenind ulterior un virus ce a început să-mi placă. Sunt o fire glumeață și ironică. Îmi place să cred că sunt o bun cunoscătoare a firii umane. Mai nou am descoperit că îmi place să scriu povești.

1 Comentarii

  • 2 September, 2013 la 16:08

    De la un concept, sustinere, munca si mult devotament pentru ceea ce stii sa faci ajungi incet dar sigur spre ati implini visele.
    Citind scurta poveste a McLaren ramai placut impresionat, dar mai ales de creatiile acestuia. Masini de curse super-rapide, si de lux facand fata cu brio concurentei actuale.
    Sper sa prinda cel putin 200 de ani! 🙂

    RASPUNDE

Lasa un raspuns

15 49.0138 8.38624 0 4000 https://foreveryoung.ro 300 1
error: Content is protected !!