Din perspectiva unui pieton, biciclist la vârsta de 7 ani și viitor șofer.
A fost odată ca niciodată o fată care a avut o bicicletă – acum 17 ani mai exact ;)) – care a fost folosită fix odată. Era o zi frumoasă de vară și fata s-a gândit să se joace împreună cu ceilalți copii Karate Kid 0 și uite așa bicicleta a rămas mică și fata nu a mai apucat să meargă pe ea.
Acum, la distanță de 17 ani, s-a reaprins o pasiune de mult uitată – mersul pe bicicletă. Anul acesta mai mult ca niciodată m-am gândit să îmi cumpăr o bicicletă, simt nevoia de mișcare.
Dar cei de la Coca Cola organizează și în acest an campania ”Bicicleta Roșie” – campanie care oferă 300 biciclete pentru toată lumea, dar și 10 bonus pentru cei mai talentați bloggeri. Astăzi
PortocalaMecanica ne propune să ne gândim la un cod al bunelor maniere pe bicicleta.
Poartă cască – în caz de accident aceasta îți poate salva viața. (lipsa căștii este principala cauză de mortalitate la accidentele în care sun implicați bicicliști)
Poartă vestă reflectorizantă sau haine cât mai colorate pentru a fi observat în trafic
Ai luat o groapă și ai căzut. Din fericire purtai cască așa că încă mai ai capul pe umeri, dar coatele, genunchii și palmele sunt ca după un război; asta pentru că ți-ai ascultat prietenii care ți-au zis că ești un papă-lapte dacă porți și alte măsuri de siguranță – cotiere, genunchere și mânuși. Dacă nu folosești cotierele și genuncherele sigur mânușile îți vor fi folositoare, pentru că este cam greu să muncești fără palme.
Dacă bicicleta ta are din fabricație două beculețe, să ști că nu strică să mai adaugi și tu câteva în plus, nici chiar sorcovă, dar cât să fi mai vizibil în trafic. Sunt foarte folositoare și cele cu lumină intermitentă.
Dacă vrei să ieși cu gașca la plimbare mergeți în șir indian, în paralel sunt mai multe riscuri de accident.
Graba strică treaba, lasă-i pe alții să se grăbească. Și indicat să circuli pe dreapta, pentru că pe contrasens forțele de înaintare sunt mai mari și depui mai mult efort la pedalare plus că există riscul de accident.
Preferabil să circuli fără hand-free sau căști în urechi ca să auzi ce se petrece în jurul tău.
Chiar dacă este dreptul tău să mergi pe pista de bicicliști nu este nevoie să dai peste pietonii care nu au bunul simț să respecte acest lucru – fi tu mai bine crescut decât ei și claxonează când ești la cel puțin 5m în spatele lor ca să știe că ești acolo.
Indicat, cel puțin pe căldura asta de foc, să ai la tine un bidon cu apă – hidratarea este importantă. Nu ar strica și câteva ustensile necesare pentru reparații minime.
Pietonii și mașinile nu sunt singurii la care trebuie să fi atent. Câinii comunitari sunt și ei un pericol la integritatea ta. Te pot mușca, te pot agresa făcându-te să îți pierzi atenția și să ieși în fața mașinilor. Bonus dacă pleci în Grecia trebuie să ai grijă la pisici pentru că sunt câinii noștri comunitari.
Asigură-te chiar și atunci când ai prioritate că nu exista niciun nebun de șofer care se să se creadă mai stăpân pe șosea decât alții.
Ai grijă când circuli pe lângă mașini parcate să nu te trezești că șoferul deschide portiera chiar în fața ta. O indicație ar fi să pedalezi cât mai departe posibil de mașinile parcate.
Chiar dacă regulile de circulație sunt făcute în majoritate pentru cei pe 4 roți nu strică dacă le cunoști și tu.
Nu știu câți dintre bicicliști își semnalizează intenția de schimbare a direcției de mers. Fă-o! Cel din spatele tău nu îți poate citi gândurile. Pentru a fi sigur că ai fost observat aruncă din când în când câte un ochi în spate.
Regula principală mi se pare ”Respectă și vei fi respectat” – dacă un șofer ți-a făcut loc să treci, mulțumește-i că nu îți cade vre-un galon. Așa poate își schimbă și ceilalți impresia preconcepută despre bicicliști.
Un fapt comic despre bicicleta, de fapt despre ce semnifică când visezi o bicicletă: succes și/sau câștiguri în afaceri.
Distribuie dacă îți place
Related
Discover more from Forever Young
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
0 Comentarii